یادگیری خودرو یادگیری خودرو .

یادگیری خودرو

انواع دستگاه آپارات

دستگاه آپارات چیست و انواع آن
دستگاه آپارات وسیله ای است که در بسیاری از مغازه‌های آپاراتی و پنجرگیری، رایج و متداول است. با استفاده از این دستگاه می‌توان لاستیک و تیوپ‌ها را تعمیر و مجدد استفاده کرد. البته، برای جلوگیری از فرسایش بیش از حد و ماندگاری بیشتر نیز، می‌شود از اتو آپارات بهره گرفت. این ابزار کاربردی نام‌های متعددی دارد که از این میان، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

·         دستگاه آپارات بخار

·         آپارات دو کاره

·         آپارات 2 یا 6 قالبه

·         دستگاه پخت لاستیک و تیوپ

·         آپارات فلکه‌ای و اتومات

البته هرکدام از این نام‌ها، تاکید بر نوع خاصی از آن دارد که ویژگی منحصر‌به‌فردی دارد. به عنوان مثال، دستگاه آپارات ماشین‌های سنگین نظیر کامیون و اتوبوس تفاوت عمده‌ای با مدل سواری آن دارد. علاوه بر این، معمولا محور اصلی آنها قابلیت چرخش دارد. در کنار این موارد، به دلیل وزن زیاد و قطعات بیشتری که دارد، قیمت آن نیز بالاتر است.

اگر بخواهیم دو مدل عمده و رایج اتو آپارات را نام ببریم، می‌توانیم به دستگاه آپارات لاستیک و دستگاه آپارات تیوپ اشاره کنیم. با این تجهیزات، به جای خرید لاستیک و تیوپ نو، می‌شود آنها را برای استفاده مجدد، ترمیم نمود. در این صورت، به‌شکل قابل توجهی در هزینه‌های مشتریان شما صرفه‌جوئی می‌شود و شما را به خاطر خواهند سپرد. در ادامه به معرفی این دو مدل معروف می‌پردازیم و قیمت خرید آنها را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

دستگاه آپارات لاستیک
دستگاه آپارات لاستیک یکی از ضروری‌ترین دستگاه‌هایی است که باید در هر مغازه آپاراتی موجود باشد. تعمیر و ترمیم لاستیک‌ها به شیوه سنتی، به هیچ وجه عاقلانه نیست. در کنار وقت‌گیر بودن، لاستیک‌ها در این روش از استحکام کافی برخوردار نخواهند بود. اتو آپارات با تزریق بخار بر روی وصله به همراه فشار لازم، کاری می‌کند که لاستیک تا مدت‌ها برای یک ماشین، سواری بدهد.

 

آپارات بخار لاستیک در دو نوع اتو آپارات لاستیک بالا و پایین در بازار عرضه می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که معمولا، قیمت مدل لاستیک بالای آن دو برابر لاستیک پایین است. با این وجود، کارایی آن نیز بیشتر است و هزینه خرید آن را توجیه می‌کند.

برای شروع ترمیم لاستیک، در ابتدا باید هم بیرون و هم داخل لاستیک را با استفاده از ابزارهای مناسب بسابید. ذرات گل و لای و هر چیز اضافی که به لاستیک چسبیده‌ است را باید جدا نمایید. پس از این مرحله، داخل چرخ را با جاروبرقی صنعتی باید تمیز کنید. اکنون وقت آن است که پارگی و یا قسمت برش خورده‌ را بدوزید. سپس با آغشته‌ کردن‌ بیرون و درون لاستیک به چسب مخصوص، چند لحظه باید صبر کنید. حالا می‌توانید به اندازه محلی که می‌خواهید ترمیم را انجام دهید، وصله را قیچی کنید و داخل و بیرون لاستیک قرار دهید.

تمام این مراحل قبل از به‌کارگیری دستگاه آپارات بخار، لازم و ضروری است. البته ممکن است هر استادکاری بنا به تجربه و صلاحدید خود، روش‌های دیگری را به‌کار بگیرد. اکنون زمان آن رسیده‌ است که ترمیم نهایی لاستیک را با استفاده از دستگاه انجام دهید. با بعضی از دستگاه‌ها تنها می‌توان یک روی لاستیک را آپارات کرد و با بعضی دیگر از آنها هر دو سمت را. به دستگاه‌هایی که در عین واحد هر دو سمت لاستیک را تعمیر می‌کنند، آپارات دوکاره می‌گویند.

دستگاه آپارات تیوپ
اکثرا تیوپ‌ها در اثر فرورفتن‌ جسم نوک تیز و یا خرابی والف، دچار پنچری می‌شوند. با استفاده از اتو آپارات تیوپ، می‌توان به سادگی تمام آنها را ترمیم و مجدد به‌کار گرفت. مدل‌های ساده این دستگاه معمولا دستی هستند و سنسور حرارتی نیز ندارند. دراین‌صورت اگر تجربه کار کردن با آنها را نداشته‌ باشید، ممکن است تیوپ را بسوزانید و یا صخامت وصله‌ای که زده‌اید نازک شود.

 

ما در فروشگاه غیاثی به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مدل‌های اتوماتیک اتو تیوپ استفاده کنید. این ابزارهای حرفه‌ای هم فشار و هم زمان لازم را خودشان تنظیم می‌کنند. با این حساب دغدغه خاطر شما بابت تنظیمات مجدد دستگاه برای هر تیوپ جدید، برطرف می‌شود. همچنین اغلب اتو آپارات‌های تیوپ، مجهز به سنسور دما هستند که کار را برای شما ساده می‌کنند. هروقت اتو به دمای مشخص رسید، عملیات آپارات تیوپ آغاز و در کمترین زمان ممکن به پایان می‌رسد.

از انواع دستگاه پخت تیوپ اتوماتیک که محبوبیت فراوانی دارد، می‌توان به مدل قورباغه‌ای اشاره کرد. تیوپ پز اتومات قورباغه‌ای به دلیل شکل خاص خود، می‌تواند گستره وسیعی از تیوپ‌های متفاوت را تعمیر و ترمیم کند. اگر مدام مجبور هستید که اتو آپارات‌های تیوپ را از روی دستگاه برداشته و تعویض نمایید، بهتر است که مدل‌های دارای ویژگی هرزگرد را تهیه کنید. با این کار، تجهیزات شما از ماندگاری بیشتری برخوردار و دیرتر مستهلک می‌شوند.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۴:۱۸ توسط:محمدی موضوع: نظرات (0)